۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۱۸۴۱۱
آیت الله خاتمی:

مذاکره با عهدشکنان دیوانگی است | دولتمردان از حواشی پرهیز کنند

مذاکره با عهدشکنان دیوانگی است | دولتمردان از حواشی پرهیز کنند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سلامت نظام اداری به نفع نظام است، همکاری قوای سه گانه را در مبارزه با فساد ضروری دانست و خواستار پرهیز دولت از حاشیه شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به خطبه 188 نهج البلاغه گفت: تقوا سبب می شود تا انسان نعمت های الهی را بیشتر بشناسد؛ مواردی همچون امنیت، سلامت و ولایت از نعمت هایی است که انسان ها کمتر به آنها توجه دارند.

وی با اشاره به آیه شریفه «یا ایها الذین آمنوا آمنوا» ادامه داد: بر اساس این آیه شریفه، انسان نباید در عرصه شعار باقی بماند، بلکه خداباوری را وارد متن زندگی خود کند؛ یکی از مصادیق معنویت، خداباوری است، بنابراین جامعه باید خداباور باشد و این مسأله، عنصر اصلی جامعه اسلامی است.

جامعه خداباور هیچگاه با بن بست مواجه نمی شود

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه جامعه خداباور هیچگاه با بن بست مواجه نمی شود، بیان کرد: اوایل انقلاب برخی می گفتند انقلاب به بن بست رسیده است، اما امام راحل فرمودند «شما به بن بست رسیده اید و انقلاب به بن بست رسیدنی نیست»؛ مشکل در همه جوامع وجود دارد، اما جامعه خداباور هیچگاه در مشکلات باقی نمی ماند و خداوند همواره راه برون رفت از مشکلات را به آن نشان می دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جامعه خداباور همواره مورد نصرت الهی واقع می شود، ابراز کرد: جامعه ای که خداباور بوده و در راستای اهداف دین الهی گام بردارد، بدون شک مورد نصرت الهی قرار می گیرد؛ اگر جامعه ما تقوا پیشه کرده، مقاوم باشد و بر خداوند توکل کند، توطئه های دشمن خنثی خواهد شد؛ ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی بارها دیده ایم که خداوند توطئه های مختلف دشمنان در زمینه های مختلف را بی اثر ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ملت خسته شده و از اصول خود دست بردارد و به بی تقوایی در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مشغول شود، در برابر دشمن مغلوب خواهد شد.

ارتباط با بیگانگان به ذلالت منجر می شود

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه عزت در سایه ارتباط با خداوند و توکل بر پروردگار حاصل می شود، عنوان کرد: اگر به جای خداوند سراغ بیگانگان رفته و دست خود را به سوی آنها دراز کنیم، تردیدی نیست که به ملتی ضعیف و ذلیل تبدیل خواهیم شد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر مسأله «معنویت و اخلاق» تأکید کرده و فرموده اند معنویت به معنای ایمان در خود و ایمان در جامعه است، بنابراین ما برای پیشرفت باید خداباور باشیم.

عزاداری های حسینی یک سرمایه نفیس است

به گزارش رسا، آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه 1380 سال از شهادت امام حسین(ع) می گذرد، فرارسیدن ایام محرم را تسلیت گفت و بیان کرد: کشورمان به صورت با شکوه به استقبال این ایام می رود، زیرا نهضت انقلاب اسلامی مدیون و مرهون قیام امام حسین(ع) است؛ امروز همه عزادارن، مداحان و شاعران آیینی باید به عزاداری های حسینی نگاه سرمایه ای داشته باشند، زیرا این موضوع به انقلاب هویت می بخشد؛ عزاداری های حسینی یک سرمایه نفیس است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر و بیان اینکه احیای این فریضه الهی جلوی بسیاری از مفاسد اقتصادی را می گیرد، گفت: غیرت دینی، روح قیام اباعبدالله را تشکیل می دهد، بنابراین حضور مردم در امور مختلف جلوی بسیاری از مفاسد را می گیرد؛ امروز معروف ها و منکرها نباید به مباحث فردی محدود شود، بلکه منکرات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز از مصادیق معروف و منکر به شمار می رود و مردم باید در آن حضور فعالانه داشته باشند؛ امر به معروف و نهی از منکر مرادف با خشونت نیست، بلکه مرادف با مهر و تدبیر خردمندانه است.

وی به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و با بیان اینکه این دو بزرگوار مخلص، وفادار و خستگی ناپذیر بودند، تأکید کرد: ایران قربانی تروریست است، زیرا 17 هزار شهید کشور ما به دست منافقان سیاه دل به شهادت رسیده اند، بنابراین ما پیشگام مبارزه با تروریست هستیم.

دولت آمریکا در صدر دولت های تروریستی دنیا قرار دارد

آیت الله خاتمی آمریکا را دولتی تروریست پرور خطاب کرد و گفت: همه گروه های تروریستی به آمریکا متصل می شوند و این شرم آور است که آمریکا مدعی مبارزه با تروریسم باشد؛ دولت آمریکا در صدر دولت های تروریستی دنیا قرار دارد.

وی بیان کرد: آمریکا همواره غیرتمندان با شرف را که از تمامیت ارضی و امنیت خود دفاع می کنند را تروریست می خواند؛ از دیدگاه آمریکا حزب الله، انصارالله، حشدالشعبی و مبارزان فلسطینی تروریست محسوب می شود و این مسأله به خودی خود نوعی تروریسم فکری به شمار می رود.

آیت الله خاتمی ضمن گرامیداشت هفته دولت از فعالیت های دولتمردان در هفته گذشته تقدیر کرد و عنوان داشت: امنیت، آرامش و رفاه مناسب از ویژگی های جامعه نمونه قرآنی است و دولت برای رسیدن به این سه مورد باید به رهنمودهای امام و رهبری توجه ویژه داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قانون اساسی ما ظرفیت بسیار خوبی برای اداره جامعه دارد، دولتمردان را از حاشیه پردازی و حاشیه سازی بر حذر داشت و اظهار کرد: دولت باید به قانون اساسی توجه داشته باشد و از حاشیه سازی ها پرهیز کند.

سلامت نظام اداری کشور به سود نظام و هر سه قوه است

وی بر ضرورت هم افزایی قوای سه گانه در برخورد با فساد تأکید و بیان کرد: مبارزه با فساد چه در عرصه ساختاری و چه در عرصه اجرایی  یک ضرورت بوده و سرنوشت انقلاب و نظام به آن گره خورده است؛ حال که قوه قضاییه قاطعانه وارد عمل شده، قوای دیگر نیز آن را کمک کرده و بدانند سلامت نظام اداری کشور به سود نظام و هر سه قوه است.

آیت الله خاتمی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب قاطعانه فرمودند «هیچ مذاکره ای با آمریکا صورت نخواهد گرفت»، گفت: مذاکره با عهد شکنان دیوانگی است و باید دانست که مذاکره در شرایط مساوی معنا پیدا می کند، نه اینکه آمریکایی ها در یک طرف میز نشسته و هر آنچه بگویند ما اجرا کنیم؛ آمریکا با مذاکره در پی سلطه بوده و ملت غیور ما چهل سال است که سلطه آن را نپذیرفته و نمی پذیرند.

مذاکره تحت فشار مذاکره نیست، تسلیم است

وی با تأکید بر اینکه مذاکره تحت فشار مذاکره نیست، تسلیم است و ملت عاشورایی ما تن به ذلت نمی دهد، ادامه داد: مسؤولان به گونه ای سخن بگویند که دشمن از سخنان آنها بهانه نگیرد؛ امروز باید دانست که آمریکایی ها به ویژه ترامپ نیاز به مذاکره با ایران دارند، زیرا ایام انتخاباتی آمریکا بوده و می خواهد با ژستی قهرمانانه بگوید توانستم ایران را پای  میز مذاکره بنشانم؛ با شرایطی که ترامپ دارد، این آرزو را باید به گور ببرد.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: امروز مردم و مسؤولان ما می دانند که آمریکا و اروپا سروته یک کرباس هستند و دل به مذاکره با آنها نمی بندند.

وی حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و عراق را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این حمله نشان داد که خوی رژیم صهیونیستی خوی تجاوزگری بوده و تا زمانی که این رژیم غاصب وجود دارد، تجاوزگری نیز وجود خواهد داشت؛ راه درست آن است که امام راحل فرمودند «اسرائیل باید از بین برود».

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسأله کشمیر بیان کرد: 20 روز است که کشمیر تحت فشار دولت هند قرار دارد، انتظار می رود این دولت سیاستی منصفانه در پیش گرفته و به مردم مسلمان زور نگوید./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات